Mózg człowieka – jak dbać i czym go karmić?

0
348

Zobacz jaką ostatnio zwraca się uwagę na detoksyfikację wątroby, na zakwaszony żołądek, na zdrowe jelita – o których mówi się, że są naszym drugim mózgiem, a co Ty na to że już czas aby zadbać o nasz pierwszy mózg?

 

 

SPIS TREŚCI

1. STATYSTYKI

2. NAJCZĘSTSZE PYTANIA

3. CO ZABURZA PRACĘ MÓZGU

4. NATURALNE SUBSTANCJE Z PROSTO Z KUCHNII

5. SUPLEMENTY

6. ZIOŁA

7. NIESPODZIANKA – ĆWICZENIA NA SUPER MÓZG

 

 1. STATYSTYKI  

“Statystki wykonane w European Brain Coucil podają, że co trzeci Europejczyk jest lub będzie dotknięty chorobą mózgu.”

“Aktualnie najczęstszymi chorobami, są choroby serca, a według WHO do 2030 roku, to właśnie choroby mózgu staną się numerem jeden, prowadząc do niepełnosprawności lub śmierci.”

“Oficjalne statystyki European Brain Council  podają, że w 2005r w Europie na choroby mózgu zachorowało około 127 mln osób. W 2010r było to już 299 mln…”

 

  2. NAJCZĘSTSZE PYTANIA  

Czy można wyleczyć choroby mózgu?

Dobrą informacją jest to, że chorobom mózgu można zapobiegać, o czym zaraz się przekonasz. UWAGA, jak podkreśla psychiatra Prof. Agata Szulc może skutecznie leczyć nie tylko choroby mózgu ale i zapobiegać chorobom psychicznym.

Zamiast leczyć lepiej zapobiegać, dlatego poniższe wiadomości powinny stanowić profilaktykę u każdego człowieka, który nie chce zachorować.

 

Od kiedy warto zacząć dbać o mózg?

Od czasu gdy rozpoczyna się jego rozwój – czyli od samego okresu płodowego. Tak, kobiety spodziewające się dziecka powinny zadbać o prawidłowy rozwój mózgu dziecka jeszcze w czasie ciąży, dlatego tak ważna jest ich wczesna edukacja.

 

Czy po 40 roku życia nie będzie już za późno?

Na nasze szczęście NIE. Badania pokazują, że neuroplastyczność mózgu nawet w starszym wieku jest na tyle sprawna, by można zaobserwować korzystne zmiany. Natomiast nie ulega wątpliwości, że im szybciej zaczniemy dbać o nasz mózg, tym dłużej będzie nam dobrze służył.

 

Czy wiesz, że… Koszty związane z chorobami mózgu są wyższe, niż suma kosztów chorób nowotworowych, sercowo-naczyniowych i cukrzycy?

Z tego artykułu dowiesz się jak rozkręcić swój mózg, poprawić pamięć i koncentrację oraz jak nie dopuścić do rozwoju choroby.

 

 

  3. CO ZABURZA PRACĘ MÓZGU?  

1. Stres – przyczynia się nie tylko do degeneracji komórek mózgowych ale całego układu nerwowego.

2. Cukier (sacharoza) – hamuje powstawanie BDNF, czyli hormonu mózgowego, który odgrywa ogromną rolę przy produkcji nowych neuronów mózgowych.

3. Używki (alkohol, narkotyki, papierosy, toksyny środowiskowe i te z pokarmów).

4. Multi tasking czyli pozorna próba robienia wielu rzeczy na raz.

5. Mała ilość ruchu powodująca niedotlenienie mózgu i obumieranie komórek.

6. Stany zapalne w organizmie powodujące mgłę mózgową czyli tzw. brain fog.

 

 

  4. NATURALNE SUBSTANCJE PROSTO Z KUCHNI  

       Jeśli chodzi o to co jeść w kuchni, to oczywiście zarówno dla mózgu jak i nadnerczy będzie ważne zjedzenie śniadania nie później niż 30 minut od przebudzania się (aby zadbać o odpowiednią ilość glukozy we krwi i nie podwyższać kortyzolu), a optymalną dietą będzie dieta  LCHF lub dieta ketogeniczna, składająca się głównie z tłuszczów i wykorzystywana przez wielu mistrzów w zapamiętywaniu.

 

Do substancji z codziennej diety, które poprawią pracę mózgu zalicza się:

– FLAWONOLE (ochraniają struktury molekularne odpowiedzialne za pamięć) w dużych ilościach występują w rokitniku, w truskawkach, w aceroli czy czarnej porzeczce.

– LECYTYNA (poprawia pamięć i koncentrację) znajduje się w orzechach, żółtku jaj, wątróbce, soi i awokado.

– ANTOCYJANY (uszczelniają naczynia krwionośne i polepszają krążenie, dzięki czemu mózg ma lepszy dostęp do swojego pokarmu) w dużych ilościach zawiera go chaber bławatek, kwiat hibiskusa i borówka czernica.

– MAGNEZ ( Ma zdolność do odwracania skutków neurodegeneracji mózgu, która może spowodować Alzheimera i zaniki pamięci ) Suplementy są dobrym źródłem ale można wykorzystać również kaszę gryczaną, pestki dyni czy wodę magnezową.

– EPIKATECHINY ( pomagają odbudować uszkodzone części mózgu, zapobiegają komplikacjom neurologicznym i pobudzają produkcję białka bdnf) Zawarte są w zielonej herbacie, dziurawcu i kakao

 

 

  5. SUPLEMENTY  

– Witaminy z grupy B

– Omega 3

– Resweratrol, a najlepiej korzeń rdestowca japońskiego

 

 

  6. ZIOŁA, KTÓRE SĄ ZBAWIENIEM DLA MÓZGU  

– Ginko biloba posiadająca właściwości neuroprotekcyjne, czyli ochronne w stosunku do komórek nerwowych.

– Gotu kola jest adaptogenem wspomagającym wiązania neuronowe co w konsekwencji oznacza, że poprawia pamięć, koncentrację i zdolność do uczenia się.

– Żeń szeń i zawarte w nim ginsenozydy poprawiają dotlenienie tkanek organizmu zwiększając między innymi zdolność organizmu do podejmowania większego wysiłku zarówno fizycznego jak i umysłowego.

+ Kurkuma, której substancje oczyszczają mózg z białek zwanych beta amyloidy, które w nim zalegają i powodują różne choroby, w tym chorobę Alzheimera.

 

  7. ĆWICZENIA NA PRZYSPIESZENIE PRACY MÓZGU  



 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here