Z tego artykułu dowiesz się jakie zioła i naturalne substancje zregenerują Twoje nadnercza, a potwierdzeniem skuteczności tych ziół będzie poprawa samopoczucia i badania hormonów, które zbadasz w każdym laboratorium i przeczytasz o nich tutaj: https://www.fitoterapia.pl/badania-na-nadnercza/

  ZOBACZ PORADNIK  

 

  JAKIE ZIOŁA NA NADNERCZA?  

Suplementację tych ziół podzieliłem na trzy pory dnia, dlatego że ma znaczenie to kiedy będziemy je stosować i chcemy to wykorzystać na naszą korzyść.

 

  ZIOŁO NUMER 1  

Pierwszym ziołem, a raczej owocem, jaki będziemy stosować z rana będzie rokitnik, który zawiera w sobie kwas foliowy, karotenoidy, kwasy organiczne, kwasy omega 3,6,7 i 9, fitosterole, witaminy A,E,K i to co najważniejsze dla naszych nadnerczy to ogromne pokłady witaminy C.

I ja teraz wiem, że znajdą się osoby, które będą polecały syntetyczną witaminę C w proszku ale prawda jest taka, że jeśli nie dostarczycie bioflawonoidów, to i tak ta witamina Ci się nie wchłonie, a przy większych stężeniach wszystko zostawisz w toalecie.

 

  Dlaczego polecam akurat rokitnik, a nie dziką różę, porzeczkę czy aronie?  

Głównie z uwagi na jedną substancje, a raczej jej brak i mowa tutaj o Askorbinazie. Askorbinaza to enzym, który rozkłada witaminę C, a zaletą rokitnika jest właśnie  brak tego enzymu dzięki czemu mamy pewność, że to co naturalnie wyprodukowała roślina, będzie przez nasz organizm wykorzystane w 100%.

Rokitnik poza pokładami witaminy C, zawiera też wiele innych substancji, właściwości i ma naprawdę fajną historię dlatego zrobię o nim oddzielny odcinek.

 

 

 Przed południem i popołudniu najlepiej wypić mieszankę z trzech ziół

1. Ziele damiana

2. Miłorząb japoński

3. Żeń-szeń

 

  ZIOŁO NUMER 2  

Ziele Damiana dzięki swoim aktywnym składnikom posiada szerokie spektrum działania.

1. “Od właściwości detoksyfikujących i antybakteryjnych, aż po łagodzące objawy menopauzy u kobiet i pobudzające erotycznie u obu płci.”

2. “Posiada również właściwości pozwalające organizmowi na głębokie rozluźnienie, co dla osób borykających się z przewlekłym stresem będzie bardzo pomocne zwłaszcza jeśli to jest ich źródło przewlekłego zmęczenia.”

3. “Zmniejsza poziom lęku, udowodniono, że znacznie poprawia jakość snu i ułatwia samo zasypianie.”

 Można robić z niego napar, wino oraz nalewkę ja proponuję zrobić jeden wyciąg alkoholowy, a do tego czasu pić sobie codziennie napar w połączeniu z kolejnymi ziołami.

 

  ZIOŁO NUMER 3  

 Gingko biloba to dosyć popularna roślinka, głównie kojarzona z regulacją układu nerwowego, poprawia procesy myślowe, zwiększa zdolność koncentrowania się i pomaga w walce z depresją.

 Stan przewlekłego zmęczenia zawsze ma jakieś swoje źródło – czyli jest jakiś rodzaj stresora, który uszkadza również komórki mózgowe, dlatego polecam gingko bilobe bo stres oksydacyjny jest czynnikiem neurodegenracyjnym, a powstało już wiele prac naukowych, które potwierdzają właściwości neuroprotekcyjne tego zioła.

 

 

  ZIOŁO NUMER 4  

 Żeń-szeń syberyjski – Przez media chyba najbardziej wypromowany korzeń leczniczy i nie bez powodu bo faktycznie jest bardzo uniwersalnym surowcem wykorzystywanym w fitoterapii. Dla osób, które na co dzień czują zmęczenie będzie świetnym rozwiązaniem zwłaszcza w połączeniu z poprzednimi ziołami.

1. “Wspiera funkcje układu nerwowego uodparniając nas na stres i jego skutki uboczne.”

2. “Poprawia pamięć, koncentracje i funkcje seksualne – pewnie zauważyliście, że większość z tych ziół ma wpływ na erotyczne aspekty życia? I nie bez powodu ponieważ nadnercza i inne narządy wytwarzają hormony, które są właśnie z tym związane, a te zioła skutecznie wspierają ich pracę i regenerację.”

 

Co do samego żeń-szenia to jest jest jeszcze taka ciekawostka, że po 2 tygodniach stosowania ja już w zasadzie po tygodniu odczuwałem neutralizowanie skutków przyzwyczajenia się do kawy, która przestała już pobudzać.

 

 I z tych trzech ziół można zrobić naprawdę kosmicznie pożyteczną mieszankę, która wesprze pracę nie tylko nadnerczy, ale całej osi podwzgórze przysadka nadnercza i też wiele innych organów.

 

  ZIOŁO NUMER 5  

Ostatnim ziołem, które powinno być zażywane przed snem jest Ashwagandha, która ma wiele nazw jak Śpioszyn lekarski czy Withania Somnifera, która z łacińskiego oznacza „Wywołanie snu”. Oczywiście ona nie działa usypiająco, ale zależy nam na wywołaniu odpowiednich procesów już w trakcie tego snu.

 

 Dzięki związkom zawartym w korzeniu ashwagandhy posiada właściwości farmakologiczne regulujące poziom hormonów takich siarczan dhea, kortyzol i testosteron. Zaleca się ją również w depresji, zaburzeniach lękowych przy braku energii oraz bezsenności szczególnie jest przydatna gdy zaburzenia snu są wywołane przewlekłym stresem.

 Też znalazłem takie badnia, że przyjmowanie ashwagandhy od 4 do 8 tygodni zwiększyło wrażliwość receptorów, które odpowiedzialne są za wiązanie serotoniny czyli tego hormonu szczęścia, dzięki czemu poprawiają się procesy uczenia, zapamiętywania no i poprawia się humor.

 

 Pamiętajcie, że obciążenie organizmu może mieć wiele różnych przyczyn np. U jednej osoby stresorem będzie przewlekły stan napięcia lękowego i wtedy zioła z których warto skorzystać to np. chmiel i kozłek lekarski, u kogoś innego to będą jakieś stany zapalne w organizmie i wtedy przyda się kurkumina i rumianek, a na zatoksycznienie organizmu np. rdestowiec japoński i czystek – więc w takich sytuacjach warto skorzystać z innych ziół, żeby dobrze wycelować w źródło problemu.

 

  PODSUMOWANIE  

 Na śniadanie sok z rokitnika, około godziny 12 napar z ziela damiana, ginkgo biloby i żeń-szenia. Przed snem Ashwaghandha.

 To co teraz napiszę, będzie dla was brzmiało jak zabobon i dla mnie też to tak brzmi ale wiem, że to było już sprawdzone dlatego mogę teraz wam o tym napisać. Zioła jeśli są łączone nieparzyście to działają lepiej. Czyli lepiej wypić te 3 zioła w połączeniu i czwartego nie dodawać, a spożyć np. dopiero po kilku godzinach. Niż zaparzyć cztery na raz – ewentualnie można do smaku dorzucić jakieś piąte zioło, jak mirt cytrynowy.

  ZOBACZ PORADNIK  

 

JESTEŚ JUŻ NA BIEŻĄCO Z NASZYM FACEBOOKIEM?
NIE PRZEGAP CIEKAWYCH WPISÓW POLUB FANPAGE!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here